BLOGGER TEMPLATES AND MyYearBook Layouts »

Saturday, December 11, 2010

jatuh dan bangun

takot,bimbang,gundah
bercampur menjadi satu
aku takot untuk jatoh lagi ssbnya aku susah untuk bangun balik. he!
tidak mudah untuk semua itu .
jatuh dan bangun kembali.

tidak dapat aku nak terangkan dengan kata-kata
kerana aku saja yang tahu apa erti dua kata itu.

semua manusia menaruh harapan kepada kita
senangnya mereka dengan berkata 'kita boleh'
TAPI.. hakikatnya hanya aku sorang je yang tahu

tidak senang untuk bangun,
dan hanya sekelip mata boleh jatuh
jatuh sekali belum cukup untuk aku teros bangun
sekali bangun belum tentu aku tidak akan jatuh lagi.

jadi? kesimpulan nya.
jatuh atau bangun kembali?
cukuplah aku jatuh sekali

kerana dengan hanya sekali itulah,
mengajar aku apa itu erti bangun.

kali ini,
aku yakin. aku tanam dan aku pahat di hati ini
seketul azam kejayaan
yang aku tidak jatuh lagi

akan ku buktikan pada diri ini
bahawa aku mampu untuk bangun kembali
walau beribu kali aku jatuh
jatuh aku adalah untuk bangun dengan kemenangan,
bukan jatuh untuk bangun dengan kekalahan .

penat menaip.sekian.

2 comments:

Ayesha H said...

Sabar. Orang yang berjaya jatuh dahulu.

tonahbonton said...

okayy tq awak ;)